Keetie en Jeroen @ Asia

islandhoppen

Hoi allemaal,

We zijn eindelijk weer in bereik van internet dus weer tijd voor een berichtje. De afgelopen twee weken waren we op diverse eilanden om onze o zo verdiende rust te pakken ;-). Omdat we zo afgelegen zaten was er geen computer, laat staan internet.

We hadden toch nog last van een jet lag of we kunnen onsgoed aanpassen aan het eilandleven (weinig om handen dus nooit haast). In ieder geval is 12 uur slaap per dag de norm geworden. De dagen waren simpel met activiteitenals snorkelen, wandelen zwemmen en zonnen.

Tot nu toe hebben we alveel leuke en leerzame mensen ontmoet, allemaal Nederlandstaligen vreemd genoeg. Een soort little Holland (en Vlaanderen), lekker makkelijk.

Op de kleine eilanden zijn de Thai nog vriendelijker en goed van vertrouwen dan ze doorsnee al zijn. Een en drinken op de pof, motorbikes huren zonderdat je je naam hoeft op te geven en hutjes die niet op slot kunnen. Hoewel dat laatste waarschijnlijk kwam omdat het hutje erg brak was.

We moeten er nogaan wennen dat de locals je vaak belangeloos willen helpen ipv afzetten. Als we op een busstation oid aankomen dan blijkt dat de mensen die je meteen aanspreken, je gewoon wilde helpen en geen geld aan je wilde verdienen. Erg aardige lui die thai.

Vanaf nu gaat onze reis echt beginnen. Morgen gaan we naar het noorden van Thailand om cultuur op te snuiven, activiteiten te ondernemen en te boarderhoppen met Birma voor een nieuw 30 dagen visum.

Tot nu toehebben we nog niet veel foto's gemaakt (voor ons doen dan) maar er zitten wel een paar aardige tussen. deze proberen we binnenkort op de site te krijgen.

We hoorden dat het in Nederland heeft gesneeuwd. Dat is toch wel het mooie aan de Nederlandse winter. Zoiets zullen we hier niet zo snel meemaken.

Nou de groeten uit Thailand,

Keetie en Jeroen

Robbert

Keetie, je zonnebloemen hebben de sneeuw niet overleefd. Veel plezier daar!

Eva

Grappig, had net een berichtje op jullie site gezet en daar zijn jullie al weer!
Heerlijk hoor dat eilandleven en nu waarschijnlijk ook richting chiang mai?
Nou, ik krijg ook steeds meer zin, niet te geloven dat jullie al weer bijna drie weken daarzo in het verre oosten zitten!
Vorige week hoopte ik dat ik nog een goed pak sneeuw zou meemaken voordat wij ook richting het oosten vertrekken en ja hoor...ik heb echt al heeeeeeeeeeeeeel erg lang niet zo veel sneeuw bij elkaar gezien in Nederland. Echt van die hele goede die knerpt onder je schoenen. Ja, is ook fijn, alhoewel de kou die daarbij hoort op een gegeven moment wel weer genoeg is.

Dus daarom binnenkort ook naar het warme oosten! Ben benieuwd wanneer we jullie daar gaan zien.
Genietse en suc6 met het visum.
Liefs, Eva

Maarten

Hoi vakantiegangers,

Wat een leventje hebben jullie zeg! 12 uur slapen terwijl wij het met ongeveer de helft moeten doen. We proberen Nederland door de economische crisis te loodsen en jullie liggen te slapen.
Benieuwd welke foto's wij kunnen verwachten. Verder gaat hier alles oké.

Veel plezier en groeten Daniëlle en Maarten

Reinoud

Ha, die belangeloze gemoedelijkheid klinkt net zoals de mensen op het platteland van Uganda. Geheel onverwachts, maar erg relaxed! Veel plezier!

Dabooaah

Yooo, hallo,
super vet man, beetje eiland hoppen, nou ik weet precies hoe weinig je dan op een dag doet ja, kan ik me nog goed herinneren van Maleisie.
Nou nog vet chillen verder he, en pas op voor ranzige hostels met rochelende chinezen, bemoeizuchtige hostesses, bedbugs en irritante ambassades. En geniet van verse ananas, idylissche afgelegen dorpjes, coole marktjes en vet relaxed lekker eten.
Chill ze

Sanne

Heeeee wereldburgers,

merken jullie nog iets van de recent opgelaaide anarchie daaro? Of hebben jullie daar ook doorheen geslapen :-) De top van de regering is gevallen en bamibal komt zijn kasteel niet uit. Rare jongen die Thai... Naja. Pas goed op elkaar en geniet er van.. Hier andere koek; zondag heb ik de eerste sneeuwbal in mijn nek gekregen, van Jasper idd.

Liefs Sanne

Westdijk

Hey family!
Klinkt allemaal heel relaxed zo allemaal. Vast weer een mooie tour uitgestippeld waarbij er vooral cultuur wordt opgesnoven en touristische trekpleisters worden ontzien. Blijf lekker genieten samen tijdens deze gigantische vakantie! We blijven jullie zo leuk volgen.
Bij ons gaat alles zijn gangetje. Werken, slapen, werken en in het weekend weer leuke dingen voor de boeg. Miek is veel aan het oppassen uiteraard.

Groetjes en Kus van Wietse, Anneleen en je moeder

Rolien en Jasper

Haja!
Inmiddels zijn we ook in Bangkok aangeland waar het gonsde van het spannende nieuws: toeristen in Bombay als schietschijf gebruikt en vliegveld in Bangkok voor onbepaalde tijd bezet...
Anyway, geniet van de komende maanden!!
groetjes, Rolien & Jasper

Maria

Hee dudes
het is wel duidelijk dat jullie thailand anders beleven dan het nieuws hier aangeeft! Hier horen we niets anders dan bezetting van het vliegveld, staking en oroer?! Geniet maar lekker en ga inderdaad maar even niet naar Bombay. Ben benieuwd naar jullie fotos!

Denis & Alya

Sa wadee-ka..... verhaal en foto's zeer weer relaxed....om jaloers op te worden...... geniet ervan en blijf weg bij vliegveld bezettingen en andere duistere praktijken!

Mascha & Andries

Klinkt allemaal erg goed! Ik ben erg benieuwd naar Birma: het leven en de natuur. Is het niet wat om daar ook eens een tijdje te vertoeven? Veel plezier in de jungle. Plaats maar veel foto's. Okay veel plezier. O ja: nu weer eens natte sneeuw hier.

Veel liefs van Mascha en Andries

Margreet & Mark

Hey rezigers!

Wat leuk om via deze site jullie avonturen te volgen, heel gebruiksvriendelijk! 12 uur slaap, heerlijk!! Lekker zo alles op z'n elfen-dertigst! haha!
Ik ben benieuwd wat jullie merken van alle commotie rond de stakingen en demonstraties...
Nou, hier gaat alles zijn gangetje, we zijn veel met de bruiloft bezig, we hebben eindelijk een datum, 20 mei!! Jippie! Mark is een maand vrij dus is lekker aan het klussen thuis en bezig met van alles en nog wat. Ik moet nu iets harder werken voor de kerst, maar dat geeft wel een gezellige sfeer in de winkel.
Nou, we zien de foto's & verhalen wel weer!

groetjes!