Keetie en Jeroen @ Asia

Islandlife: Koh Chang Thailand

Hallo allemaal,

We gaan bijna naar huis….!

De afgelopen week hebben we op het eiland Koh Chang doorgebracht aan de westkust van Thailand (vlakbij grens met Myanmar). Dit is een ander eiland dan waar we in het begin van de reis zaten maar dus met dezelfde naam

Cool

Het is een lekker rustig eiland met een tiental simpele resortjes. Geen electriciteit overdag, geen auto’s, geen wegen. Echt een heerlijke plek om onze reis af te sluiten!

We hadden een hutje direct aan het strand en konden dus vanuit de hangmat uitkijken over zee. Af en toe even een dip in het water….boeken lezen, fruitshakes drinken, sticky rice met mango eten….

Keetie heeft yogalessen gevolgd even verderop aan het strand.

Naast deze activiteiten hebben we ook een aantal wandelingen gemaakt over het eiland. Een groot deel van het eiland is nog ongerepte jungle en hier komen hornbills voor (vogels met grote gekleurde snavel). Verder zijn er rubberbomenplantages en cashewnootplantages. We snappen nu waarom die cashewnoten zo duur zijn! Een cashewnotenboom geeft maar 200-300 noten per jaar. De noten groeien uit een vrucht en zitten in een stevig jasje gevuld met huidirriterend gif. Om ze eetbaar te maken moet er een heel proces gevolgd worden van zondrogen, koken, pellen, verhitten en bevochtigen. Een heel gedoe dus voordat je zo’n lekker zakje cashewnoten kunt verorberen.

Vanavond stappen we in een VIP bus die ons weer naar Bangkok brengt. In Bangkok hebben we nog een dag om wat te shoppen voordat we zondag weer op huus an gaan.

We hebben begrepen dat het inmiddels een beetje lente begint te worden in Nederland dus dat is mooi meegenomen voor ons.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op onze site. We vonden het leuk om onze belevenissen met jullie te delen. Voor het merendeel van jullie: tot snel weer ziens in Nederland!

Groetjes Jeroen en Keetie

jasper

Geniet er nog even van en tot gauw!

Wendy Modder

Nu al bijna weer naar huis! Wat is dat snel gegaan!
Ik heb enorm genoten van jullie verhalen en foto's. Wat een prachtige reis!
En al plannen voor de volgende reis?? HAHHAHA.
Tot in Alkmaar!

Dikke kus
Wen

Denis & Alya

Neem nog laatste banana pancake, sticky lice en chang biertje. Tot snel!